İRAN / TEKHA
İran, Nükleer Zenginleştirme Yapmadığını Açıkladı
İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, ülkesinin nükleer tesislerine yönelik İsrail ve ABD’nin Haziran ayında gerçekleştirdiği saldırıların ardından, İran’ın artık hiçbir tesisinde uranyum zenginleştirmediğini açıkladı. ABD basınına konuşan Arakçi, “İran’da gizli nükleer zenginleştirme yapılmıyor. Şu anda zenginleştirme yapılmıyor çünkü zenginleştirme tesislerimize saldırıldı” şeklinde açıklama yaptı.
Uluslararası Gözetim Altında
Arakçi, İran’ın nükleer tesislerinin tümünün Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (IAEA) denetimi ve gözetimi altında olduğunu vurguladı. Ayrıca, İran’ın nükleer programına ilişkin mesajının net olduğunu belirterek, “İran’ın nükleer teknolojiyi barışçıl amaçlarla kullanma ve zenginleştirme hakkı tartışılamaz. Bu hakka sahibiz ve kullanmaya devam ediyoruz” dedi.
ABD’nin Talepleri Aşırı
İran Dışişleri Bakanı, ABD’nin nükleer programla ilgili yaklaşımını eleştirerek, Washington’ın taleplerinin ‘aşırı’ olduğunu ve eşit ve adil müzakerelere uygun olmadığını ifade etti. Arakçi, uluslararası toplumun, özellikle ABD’nin İran’ın bu haklarını tanımasını ve anlamasını umduğunu dile getirdi.
GÜNDEM
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026
1
TÜİK 2025 Yılı Ulusal Eğitim İstatistiklerini Açıkladı: Genç Nüfusta Yükseköğretim Mezun Oranı Yüzde 45,6 Oldu
479 kez okundu
2
Burhanetti̇n Duran’dan Özgür Özel’i̇n Söylemleri̇ne Sert Tepki̇: “Si̇yasi̇ Nezaket Ve Gerçeklik Aşınmaktadır”
404 kez okundu
3
Kütahya Si̇mav’in Kuşu Beldesi̇nde 16 Bi̇n Tavukla Yumurta Üreti̇mi̇ Başladı
312 kez okundu
4
Hafızlıkta Örnek Başarı: Yalova Hafız Kız İmam Hati̇p Ortaokulu’nda 10 Ayda Hafız Oldular
297 kez okundu
5
Hatay’ın Coğrafi̇ İşaretleri̇ 57’ye Yükseldi̇
295 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.